Content Marketing
Content marketing uznawany jest obecnie za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Zdefiniować można go jako tworzenie i dystrybucję treści unikatowych i istotnych w celu zaangażowania odbiorców i przyciągnięcia ich uwagi. Główne zadanie content marketingu to wywarcie wpływu na konsumenta, a co za tym idzie – generowanie zysków dla marki. Jego skuteczność wynikać może z faktu, że nie opiera się on na działaniach perswazyjnych, lecz na dostarczaniu racjonalnych argumentów oraz wymiernych korzyści.
Inaczej mówiąc, content marketing to sztuka komunikacji z konsumentami – identyfikowane są tutaj bowiem ich potrzeby i podsuwane określane rozwiązania.
Narzędzia content marketingu
Narzędzia content marketingu są zróżnicowane – najważniejsze jest tutaj, aby skutecznie dobrać je do potrzeb grupy docelowej. Uzależnione powinny być one przede wszystkim od tego, co interesuje naszych obecnych i potencjalnych klientów, lecz także od charakteru naszej marki, jej misji oraz celów.
Aby jak najskuteczniej wybrać narzędzia content marketingu, dogłębnie poznać musimy potrzeby naszej grupy docelowej, a następnie przetestować różnego rodzaju narzędzia. Do najpopularniejszych z nich zalicza się media społecznościowe, artykuły, newslettery oraz blogi.
Jakie korzyści przynosi content marketing?
Content marketing posiada cały szereg korzyści. Do najważniejszych z nich zalicza się:
- Możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami
- Wzrost zaufania klientów
- Zwiększenie zasięgu komunikacji marketingowej
- Wpływanie w skuteczny sposób na decyzje zakupowe
- Budowanie i zwiększanie wiedzy na temat grupy docelowej
- Wzrost pozycji w wyszukiwarce Google
Content marketing a pozycjonowanie
SEO Content marketing bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony www szczególnie wtedy, kiedy prowadzimy działania bezpośrednio na niej - artykuły na blogu. Dobrze zoptymalizowany tekst i odpowiednie osadzenie go w tagach i nagłówkach pozwala na wygenerowanie ogromnego ruchu z wyszukiwarek.
Prowadzone działania w zakresie content marketingu zazwyczaj zostają dostrzeżone przez wiele osób, dzięki czemu często zdaża się, że zostaniemy zacytowani w portalu branżowym, czy nawet na stronie konkurencji, skąd linki prowadzące na naszą witrynę internetową są bardzo cenne.
Zacznij z nami pozycjonować swoją stronę internetową
Napisz do nas, aby wycenić pozycjonowanie Twojej strony www.